Сьогодні до вашої уваги ще одне нове ім’я в українській музиці – Марія Тимошенко. Доки більшість українців вперше чують про композиторку, Марія вже співпрацює з відомим італійським лейблом Halidon та випустила свій дебютний альбом «Magic Flow».
І знову говоритимемо про стиль “Classical Crossover”, чи як в нас перекладають «неокласика». Нещодавно ми вже знайомилися із молодим та перспективним композитором, що пише в цьому стилі – Єгором Грушином. Марія Тимошенко має власний погляд на світ і музику, який передає у своїх творах. Кожна композиція, що увійшла до альбому, розповідає свою неповторну історію, в котрій відчувається частинка душі композиторки.
Марія Тимошенко розповіла Moderato про тернистий шлях до музики, визнання закордоном та особливу атмосферу створення власних композицій.
Moderato: – Розкажіть, будь ласка, декілька слів про себе.
Марія Тимошенко: – Мій музичний шлях є досить нестандартним. Як і більшість композиторів, я з дитинства любила музику. Закінчила музичну школу, але то були «лихі 90-ті» і далі з музикою не склалося. Я навчалася на інженера і про мрію бути музикантом довелося забути на багато років. Працювала журналісткою у багатьох київських виданнях, пізніше були свої бізнес-проекти. Здобула бізнес-освіту за кордоном… Але думки про музику не відпускали і в 30 років я не витримала і почала вивчати програми для створення музики, згодом купила собі піаніно. Виявилось, що відновити навички гри вийшло досить легко. До того ж ми живемо у чудовий час коли є YouTube із тисячами якісних уроків по теорії музики, грі, імпровізації.
Я починала з вивчення джазових і нео-соул стандартів. Робила треки у стилі лаунж. У якийсь час влилася у західну «тусовку» бітмейкерів. З наших спільних робіт стало зрозуміло, що найкраще за все я створюю саме мелодії, а накладати ритми, синтезаторні ефекти, мастерінг, це трохи не моє. Пам’ятаю, мене просили написати саме мелодії, а обробку щоб зробив хтось інший. Було безліч пропозицій, що приємно, з одного боку. Але в сучасних музичних стилях мелодія зазвичай обмежується 4-а тактами, а далі все циклічно повторюється. Це мене засмучувало. Мені захотілося створювати власні композиції, без повторень, з довгою красивою мелодією.
Moderato: – Творите Ви здебільшого для фортепіано, чому саме цей інструмент?
Марія Тимошенко: – Митцю потрібні обмеження. Коли я створювала музику у комп’ютерних програмах із безліччю плагінів різних інструментів, ефектів, синтезаторів, то зрозуміла, що на вивчення всього цього можуть піти роки. Мені хочеться займатися музикою, а не вивченням комп’ютерних програм. Піаніно – це один із небагатьох інструментів, на якому можна писати сольні повноцінні композиції у багатьох стилях. Це як коробка із маленьким оркестром всередині.
Moderato: – Що дарує Вам натхнення писати музику?
Марія Тимошенко: – Головне натхнення – це сам процес створення. Написання музики для мене дуже схоже на медитацію. Я сідаю за піаніно, максимально розслабляюсь, запалюю свічки, ароматичні палички, намагаюся зупинити внутрішній діалог і не думати ні про що взагалі. Починаю грати перше, що приходить до голови і записую це. Зазвичай вистачає на 30-40 секунд, далі, коли з’являються різні думки – зупиняюся. Нова композиція – це 5-7 таких імпровізацій, які пізніше я редагую.
Другий варіант – це так само розслабитися, зупинивши думки, але музику вже не відтворювати, а відразу записувати у нотний зошит.
Moderato:- Нещодавно вийшов Ваш альбом із 8-ми оригінальних композицій, виданий італійським лейблом Halidon. Яка історія створення альбому і що Ви прагнете донести слухачам своєю творчістю?
Марія Тимошенко: – Альбом називається «Magic Flow», тобто у перекладі на українську «Чарівний потік». Основна особливість більшості композицій альбому – це майже повна відсутність повторів. Настрій і техніка гри на початку композиції і в кінці зовсім різні. Це символізує життєвий потік, який ніколи не буває одноманітним, адже в одну і ту саму річку не можна увійти двічі.
Щодо історії створення – то вона досить проста. Я писала композиції, викладала їх на YouTube, коли накопичилось досить композицій, об’єднала їх у альбом. Майже одразу мені запропонували контракти невеличкий лейбл з Іспанії і Halidon, який є одним із найбільших лейблів Італії. Звісно ж я обрала Halidon.
Moderato: – Які Ваші творчі плани на майбутнє?
Марія Тимошенко: – Зараз я готуюся до гастрольного туру, для початку це буде Україна і Італія. Але він відбудеться не раніше ніж через півроку. Тут питання моїх білих плям у освіті. Якщо я записую композицію на цифровому піаніно і роблю помилку – це не є проблемою, адже можна переграти, або виправити у MIDI. Але на концерті – це нонсенс. До того ж, майже всі мої композиції мають кілька надскладних тактів, які потребують віртуозної техніки виконання. А враховуючи, що мелодія увесь час нова, майже без повторів, за складністю маємо Другий концерт Рахманінова 🙂 Техніка – це результат щоденної багатогодинної роботи, її неможливо напрацювати швидко. Звісно ж, я пишу нові композиції, для мене це набагато важливіше за гастролі.
Фото надані Марією Тимошенко
Розмовляла Світлана ГРИГОРЧУК