Контролюємо гіперактивність. Етап ІІ: музичні ігри

Коли фізична активність дитини починає «зашкалювати» – це викликає певний дискомфорт серед оточуючих людей і повне виснаження для батьків, які повинні постійно пильнувати дитину, аби вона нікуди не побігла, ніде не загубилася і нічого не накоїла. Одним з дієвих засобів корекції гіперактивності у дітей є музика. Тож до вашої уваги декілька музичних навчально-корекційних ігор для маленьких непосид.

Якщо спроби здружити дитину і музику увінчалися успіхом (як цього досягнути, читайте в статті «Контролюємо гіперактивність. Етап І : прислухаємося до музики»), можна перейти до наступного етапу, а саме  – взаємопов’язати активність дитини і музики. Тут найважливіше встановити чіткі правила гри і наголосити, що порушувати їх не можна ні в якому разі. Відтак, коли музика звучить жваво та енергійно – бігати-стрибати можна досхочу. Коли ж музика зупиняється – припинити рух необхідно разом з нею. Це своєрідна музична версія гри «Море хвилюється раз…», в якій на певну команду потрібно завмерти і не рухатися. В музичній грі ж замість завмирання в потрібному місці, можна запропонувати дитині просто перейти на спокійний крок чи повільно погойдуватися на місці. Відтак, добре якщо музика для цієї гри підібрана різнохарактерна і контрастна. До вашої уваги пропоную мікс з творів К. Черні (Етюд № 17 ор. 740) та К. Дебюссі («В човні» з Сюїти № 1):

Добре також вивчити команду «Стоп!» або «Стій!». В рамках гри, вона органічніше сприймається і виконується, ніж, до прикладу, в реальному житті. Якщо подібні ігри проводити регулярно, є великий шанс того, що на команду «Стоп!» або «Стій!» дитина реагуватиме автоматично, а це є неабиякою поміччю для батьків в небезпечних життєвих ситуаціях.

Однак, також слід розуміти, що дитина в підвищеною збудливістю нервової системи не буде одразу і безвідмовно виконувати «зупиняючі» правила гри. Це викликатиме у неї фізичний дискомфорт, до якого потрібно призвичаїтися, а в подальшому прийняти, як природній стан. В цьому випадку можуть допомогти музичні твори, в яких використано сповільнення (ritenuto) і затихання (diminuendo), що сприяє зменшенню фізичної активності не одразу, а поступово. Таким є, до прикладу, завершення третьої частини Сонати для фортепіано № 5 (тв. 10 №1) Л. ван Бетовена. Рекомендований план дій для цього уривку: підготовка до старту → довільна активність (біг, стрибки тощо)  → поступове сповільнення-завмирання → повна зупинка → фінішний забіг:

Один коментар до “Контролюємо гіперактивність. Етап ІІ: музичні ігри

  1. Сповіщення: Moderato

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *