«Сліпуча молодість класики»: українські зірки класичної сцени

Професія соліста опери та балету вимагає надскладних зусиль: щоденна кропітка праця над партіями, численні репетиції, а також тривала робота над створенням неповторних образів, які б завоювали серця глядачів тієї чи іншої вистави. І це лише невеликий перелік того, чим повинен оперувати професіонал такого рівня!

Однак імена більшості із українських академічних виконавців і досі залишаються невідомими для пересічного слухача, на відміну від зірок шоу-бізнесу, про яких ми щоденно чуємо по радіо, бачимо на телебаченні чи на білбордах у своєму місті. На цю тему можна проводити тривалі дискусії, але як би там не було, наші солісти заслуговують на право бути справжніми зірками, заслуговують на широке визнання, як це, наприклад, можна спостерігати у Європі.

Цьогоріч Національна опера України відзначає свій 150-річний ювілей. Серед багатьох святкових заходів, що вже відбулися й відбуватимуться протягом сезону, увагу Moderato привернув концерт, що займає особливе місце у святковому репертуарі. Адже створений він за участю виключно молодих артистів трупи.

Їхні зірки лише загоряються або вже яскраво сяють на арт-небосхилі: народний артист України Денис Недак, заслужені артисти України Тетяна Льозова, Валентин Дитюк, Дмитро Кузьмін, Ян Ваня, Микита Сухоруков, а також Ксенія Бахрітдінова, Ганна Муромцева, Тамара Калінкіна, Юлія Москаленко, Ярослав Ткачук, Анастасія Шевченко.

Унікальність проекту ще й у тому, що він об’єднав у собі не тільки Гала-концерт, що відбудеться 31 березня на сцені Національної опери України, й стильний календар преміум-класу для справжніх цінителів Театру, Музики і Краси. Героями календаря, задуманого як дванадцять артистичних історій, стали головні учасники однойменного концерту.

Автори вкладають у цей проект великий соціальний зміст, адже ці сліпуче молоді, красиві й талановиті артисти не просто руйнують стереотипи і розсувають звичні рамки. Вони роблять надзвичайно привабливим те, чим захоплено займаються самі – мистецтвом співу і танцю.

«Як не пишномовно це звучить, але нам дуже хотілося внести свою лепту у виховання майбутнього істеблішменту України, – розповідає ініціатор проекту Ярослава Барінова. – Звичайно, що одним проектом виплекати молодь, для якої гарна освіта та високий культурний рівень є життєвими пріоритетами, не вдасться. Але ми точно зможемо розповісти тим, хто тільки обирає свій шлях, що класика – це неймовірно красиво. І нехай класичні шедеври були створені сотні років тому, нині – це молоде мистецтво. Подивіться в очі нашим героям, погляньте на їхні посмішки і спробуйте переконати їх, що класика – це нудно. Скоріше, вони переконають вас у протилежному».

Спілкуючись з учасниками проекту, ми розпитали їх про враження від зйомок, а також про секрети успіху завоювання сцени та сердець глядачів у такому молодому віці.

Дмитро Кузьмін 

Moderato: – Класичне мистецтво вимагає багаторічної кропіткої праці. Які якості повинен мати соліст, щоб завоювати сцену в молодому віці?

Дмитро Кузьмін: – Ви абсолютно праві! Як на мене, будь-який вид діяльності вимагає багаторічної кропіткої праці. Мені здається, що працю співака можна порівняти із корінням дерева – ніхто на нього не звертає уваги, але всі хочуть насолодитися його плодами.

Moderato: – Які якості повинен мати соліст, щоб завоювати сцену в молодому віці? 

Дмитро Кузьмін: – В першу чергу, звичайно ж талант до співу, а саме гарний голос, талант драматичний, бо співаючи в оперному театрі, ти все ж таки співаєш у театрі, де без акторської майстерності нікуди. Також музикальність – бо без неї співак, як і будь-який музикант, не в змозі втілити задум композитора. Працездатність, сильна воля, цілеспрямованість, як на мене, теж не будуть зайві.

Ян Ваня 

Moderato: – Якої найвищої точки Ви прагнете у Вашій кар’єрі?

Ян Ваня: – Не зустрічати на своєму шляху непрофесіоналів і недоброзичливих людей, які заважають новим досягненням.

Ганна Муромцева 

Moderato: – Яка героїня із балетів українських композиторів є для Вас найулюбленішою? Що допомагає Вам налаштуватись на той чи інший образ?

Ганна Муромцева: – На сьогоднішній день з балетів українських композиторів я виконувала лише дві ведучі партії: Мрію у балеті «Каприси долі» Мирослава Скорика та Оксану з «Вечорів на хуторі біля Диканьки» Євгена Станковича. Зараз готую партію Лілеї в однойменному балеті за баладою Т.Г.Шевченка на музику з творів Костянтина Данькевича (Ганна станцювала цю партію 9 березня – ред.). Кожна з героїнь мені близька, але найближче напевно Лілея. Звичайно не можна казати, що це вже зроблена партія, але по духу, емоційній наповненості вона мені найближча. Безумовно, музика надихає і наповнює потрібними настроями. Окрім музики на допомогу приходить і робота з партнером; також важливо, щоби обоє були налаштовані на правильний лад, а також перегляд відео з попередніми виконавцями, народними та заслуженими артистами, у котрих є багато чому навчитися і багато чого взяти для себе, щоб знайти і сформувати свій унікальний образ героїні.

Ксенія Бахрітдінова-Кравчук 

Moderato: – Класичне мистецтво вимагає багаторічної кропіткої праці. Які якості повинен мати соліст, щоб завоювати сцену в молодому віці?

Ксенія Бахрітдінова-Кравчук: – Звісно, поки людина молода, сповнена сил та натхнення, вона має докласти максимум зусиль для кар’єрного зростання. І лише працьовитим, наполегливим та сміливим вдається досягти високих результатів та визнання в своїй професії. Значне місце має людська чесність і щирість. Виконуючи той чи інший твір або партію, співак мусить повністю прожити життя героя. Тільки таке виконання торкається найтонших струн людської душі.

Moderato: – Не так давно Ви стали солісткою Національної опери України, переїхавши з Харкова. Яка різниця в репертуарі, атмосфері, стратегії цих двох театрів?

Ксенія Бахрітдінова-Кравчук: – Насправді, мені дуже пощастило, що я мала змогу робити перші кроки на Харківський сцені, адже за три роки я заспівала дев’ять головних партій. Це безцінний досвід! Тепер продовжую працювати над образами на Київській сцені.

Щодо репертуару, то попри ті опери, які є в репертуарі обох театрів, в Києві представлені також такі масштабні опери як «Макбет», «Дон Карлос», «Бал-маскарад», «Манон Лєско». Вони вражають величчю сценографії та виконанням київських співаків. У Харкові глядач має змогу широко ознайомитись з операми Моцарта «Дон Жуан», «Весілля Фігаро», «Директор театру», а також яскравими та колоритними операми «Черевички», «Тарас Бульба».

Атмосфера дружня! Спілкування та співпраця з прекрасними артистами є незрівнянним скарбом для мене.

Стратегія театрів насамперед націлена на популяризацію класичного мистецтва в нашій Батьківщині та презентацію українського виконавства на зарубіжній сцені. Національна опера України  та Харківський національний театр опери та балету інтенсивно працюють в цьому керунку!

Moderato: – Ваші враження від зйомки у проекті «Сліпуча молодість класики»?

Ян Ваня: – Я дуже радий, що Ярослава (Ярослава Барінова – ініціатор проекту – ред.) прийшла з цією ідеєю. Дуже важливо рекламувати балет нашого театру, і всіх театрів в цілому. Хочеться, щоб схожі проекти відбувалися частіше.

Ксенія Бахрітдінова-Кравчук: – Я надзвичайно вдячна авторам та всім людям, що працювали над проектом. Для мене велика приємність мати справу з професіоналами своєї справи, натхненними і привітними людьми, які переконливо розкривають зміст ідеї проекту, спрямований на популяризацію класичного мистецтва!

Ганна Муромцева: – З командою, яка працювала над проектом, я була знайома давно, але не близько, і рада, що випала така нагода попрацювати з ними та пізнати один одного краще не тільки в житті, а і в роботі. Маю надію, що це не остання наша сумісна співпраця.

Дмитро Кузьмін: – Враження від роботи з приємними людьми та професіоналами своєї справи тільки позитивні! Коли збираються люди, які знають свою справу, завжди виходить щось цікаве і варте уваги!

Гала-концерт «Сліпуча молодість класики» в Національній опері України за участі усіх солістів відбудеться 31 березня. Початок концерту о 19 год.

Квитки за посиланням: https://tickets.opera.com.ua/web/event/event_id/1067

Один коментар до “«Сліпуча молодість класики»: українські зірки класичної сцени

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *