Піаністка Катерина Тітова: «Бетховен став моїм щасливим квитком у музичному житті»

1 жовтня у Дзеркальному залі Львівської національної опери відбудеться сольний концерт української піаністки, що довгий час живе у Німеччині – Катерини Тітової. У програмі вечора звучатимуть твори композиторів Людвіга ван Бетховена та Фридерика Шопена, ювілеї яких відзначає мистецький світ: 250-ліття Бетховена та 210-ліття Шопена. Про майбутній концерт, співпрацю з українськими музикантами та мрію провернутися на Батьківщину в інтерв’ю розповіла виконавиця.

Про виконавицю

Катерина Тітова є відомою українською піаністкою молодої генерації, лауреаткою міжнародних конкурсів. Серед них: конкурс Алісії де Ларроча (Андорра, 2002), Міжнародний фортепіанний конкурс російської музики (США, 2004), ім. А. Рубінштейна (Німеччина, 2005), Джеймса Моттрама (Англія, 2008), іспанських композиторів (Іспанія, 2013). З 2001 року Катерина мешкає в Німеччині, де навчалась в музичних академіях Мюнстера та Дрездена. Піаністка активно гастролює в США та Європі, співпрацювала з Нідерландським симфонічним оркестром, оркестром Празької філармонії, Віденським камерним оркестром та іншими. Дебютний диск Катерини Тітової з творами Рахманінова видала «Sony Classical».

Про ідею концерту

Концерт у Львівському оперному театрі був спланований ще до карантину. Вже була готова програма і афіша, але в зв’язку з пандемією все перенесли. Нещодавно я змінила програму, і ми відновили думки про реалізацію концерту. В Україні я виступала переважно зі симфонічними оркестрами або у камерному складі, а цього разу відбудеться мій сольний концерт. Я виконаю Сонату №13 «Quasi una Fantasia», Сонату № 8 «Патетичну» Людвіга ван Бетховена та Баладу №1, Andante spianato et Grande polonaise brillante Фридерика Шопена.

Про Бетховена та Шопена

Для того щоб вивчити нотний текст потрібно декілька днів, а щоб пропустити музику через себе, точно виконати вказівки композитора – набагато більше часу.

Я навчалася в Харкові та Москві до 2001 року, а потім поїхала в Європу: в Німеччину, Італію, Францію та Польщу. Про українських піаністів в Німеччині говорили: «Під час виконання Чайковського, Рахманінова демонструється фортепіанна техніка та віртуозність, але виконання Моцарта і Бетховена відрізняється від традиційного німецького». Справа в тому, що у Харкові та Москві тоді грали твори Бетховена за редакцією Гольденвейзера. Ця редакція чудова і в дечому облегшує розуміння музики композитора юним піаністам. В Німеччині твори Бетховена переважно виконують за Urtext-ом. В юному віці мені дійсно був потрібен час, для того щоб звикнути і зрозуміти наскільки важливо правильно виконувати музику Бетховена.

Бетховен став моїм щасливим квитком у музичному житті. Радію, що саме в цей період життя мені потрібно було «змінитися».

З творчістю Шопена познайомилася у музичній школі, а вдосконалювала в консерваторії. Я тоді вважала, що в моєму виконанні він звучить не так, як повинен. Після консерваторії життя пов’язало мене з Польщею, де я мешкала шість місяців, але і це не допомогло досягнути бажаного результату. Я не грала Шопена приблизно 15 років.

З музикою Шопена у мене відбулося друге знайомство. У Львові звучатиме Шопен, як знак про те, що ми все ж знайшли спільну мову.

Про співпрацю з відомими українськими музикантами

Я довгий час була відірвана від України, тому зв’язок з українською культурою втратився. Одного разу у Мюнхені я познайомилася з диригентом Іваном Чередніченком, який запропонував спільно виконати Другий концерт для фортепіано з оркестром Сергія Рахманінова у Дніпрі. Це був мій перший виступ в Україні після довгих років тиші. Згодом ми виконали Перший концерт для фортепіано з оркестром Петра Чайковського.

З диригенткою Оксаною Линів разом навчалися у музичній академії Дрездена. Завдяки популяризації української музики у Німеччині Оксаною Линів, я відчула велике бажання творити українське. І тоді Оксана Линів запропонувала зіграти твір, який до того жодного разу не виконувався у Німеччині – Концерт для фортепіано з оркестром львівського композитора Василя Барвінського. Згодом, у 2019-му цей концерт ми виконали разом з оркестром INSO-Lviv на фестивалі LvivMozАrt. Зовсім скоро відбудеться запис фортепіанного концерту Василя Барвінського, який буде доступний до прослуховування.

Загалом, всі дороги ведуть мене до Львова попри те, що я не львів’янка. Оксана Линів закохує людей в Україну і мене знову закохала. Моя велика мрія – повернутися на Батьківщину.

Про майбутні концерти 

Разом з Львівським філармонічним оркестром та польським диригентом Вінсентом Козловським планували виконати твори Едварда Гріга та Людвіга ван Бетховена, але обидва концерти перенесли через карантин. Запланована творча співпраця з альтисткою Катериною Супрун, а також з оркестром INSO-Lviv. Ще у моїх планах – сольна програма із творів українських композиторів. 

Квитки на сольний концерт виконавиці у Львові можна придбати у касах театру та за посиланням:

https://widget.kontramarka.ua/uk/widget182site11084/widget/event/100120995

Фото – Edgar Wiersocki

Розмовляла Людмила БУРДА

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *