Музичний казкар Антонін Дворжак

Період Романтизму – це початок бурхливого зацікавлення народною творчістю та фольклором. В цей час записуються та публікуються народні пісні, казки, легенди, досліджується народний побут, одяг, творчість… Це сильно позначилося на усвідомлення свого національного “Я”, своєї ідентичності… Народне стало справді крутим:) В свою чергу, міфічні образи, персонажі і сюжети народних казок, легенд і переказів проникають у творчість митців того часу: як і письменників, так і музикантів. Так виникають опери, балади, симфонічні поеми, рапсодії з народними награваннями, містичними образами, сюжетами…

Один з найбільших “музичних казкарів” Романтизму – це чеський композитор Антонін Дворжак (хоча чехи кажуть – ДворАк!). Велика частина його творчої спадщини присвячена образам історії та народної творчості чеського народу: від опери “Русалка” та Гуситської увертюри до слов’янських танців та моравських дуетів. Та найцікавіший жанр – симфонічна поема. Це одночастинний симфонічний твір (подібно, як І частина симфонії), часто присвячений якомусь образу, літературному творові чи герою. Як, наприклад, симфонічні поеми Дворжака “Водяний”, “Богатирська пісня” чи “Голуб”.

Але найбільша казка – це оркестр Дворжака. Він барвистий, феєричний, здатний “намалювати” кольоровий феєрверк чи гладь води, схід місяця чи політ птахів… Наче й справді, його звуки підхоплять нас і перенесуть в казку чи давно забуту легенду…

Симфонічна поема “Водяний”:

 

Симфонічна поема “Голуб”:

 

Стефанія Олійник

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *