Бетовен: Пасторальна симфонія

Є такий собі музичний жарт, заснований “на реальних подіях”:
Учня музичної школи запитують: – Скільки симфоній написав Людвіг ван Бетовен?
Той впевнено відповідає: – Звичайно три! Третю, П’яту і Дев’яту  🙂 

У творчій спадщині Бетовена звичайно є 9 симфоній, але якось всі знають про ці три найвідоміші, а що там в решті робиться, хто його знає…
За буремною і трагедійною П’ятою симфонією, з відомою темою долі, фатуму (з тим самим та-та-та-там 🙂  ), іде Шоста – одна з найбільш просвітлених сторінок його творчості. Найцікавіше, що ці два твори, абсолютно протилежні за змістом, композитор писав майже одночасно – у 1808 р. В цей період, він розуміє невідворотність своєї глухоти. І з одного боку – П’ята симфонія – це крик душі, трагедійність безповоротної долі митця; а з другого – наступна Шоста симфонія – оспівування радості життя, гармонійності з природою. Автор тому і називає її “Пасторальною”.
Ця симфонія також вирізняється нестандартною кількістю частин. П’ятьом частинам (замість 4-ох) композитор дає назви:
1. “Радісні почуття після прибуття в селище”
2. “Сцена біля джерельця”
3.  «Веселе свято селян”
4. “Гроза. Буря”
5.”Пісня пастуха. Радісні і вдячні почуття після бурі”.

Чи описує автор природу, чи далі концентрується на власному внутрішньому світі? Послухайте і переконаєтеся…

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *