Музика не лише добре пробуджує від сну, але й дозволяє налаштуватися на тонус і настрій дня. Для дітей особливо важливо розуміти, що незалежно від погоди, яка зустрічає світанок і розпочинає новий день, їхні розваги все одно будуть веселими і цікавими!
Попереду вдалий день!
Адже як часто буває, що дітлахам пообіцяли прогулянку в парк чи дитячий майданчик, а надворі дощ і вітер і ніякими розумними переконаннями не переманити свою дитину погратися вдома. Щоб уникнути подібних ситуацій, можна скористатися методом звукової і образної візуалізації, що в доступній і легкій для дитини формі пояснить як налаштуватися на вдалий день.
Отож, для початку розпитайте дитину, який сьогодні ранок – похмурий, сонячний, дощовий, морозний. Запитайте, який ранок їй більше до вподоби і чому. А тепер запропонуйте гру «Відгадай погоду ранку». Покажіть дитині картини зі зображеннями двох ранків:
- сонячного (картина – Жана-Марка Янячика):

- похмурого (картина – Івана Айвазовського):

Нехай ваша дитина розкаже, якими кольорами зобразив художник теплий і холодний ранок. В яку картину вона хотіла б потрапити.
Читаємо разом про вранішню погоду!
Тепер прочитайте вірші:
Сміється поле, річка, ліс,
Сміються гілочки беріз,
Птахи сміються і луги,
Сміються квіти навкруги.
Ставок, що цілу ніч мовчав,
І той сміятися почав.
Лататтям легко лопотить
І каченяток веселить.
Я швидко скочив до вікна
Поглянуть, що за дивина?
Аж бачу у віконце —
Надворі сходить сонце.
(Автор – Анатолій Костецький)
Ранок був похнюплений і млявий,
Сірі хмари небо затягли.
На землі незграбний лист опалий,
Крапельки по шибці потекли.
Дощ почався, тут же й закінчився,
Та просвітлення нема й нема.
Дощ осінній враз якось пролився,
А навколо сірість і пітьма.
(Автор – Надія Красоткіна)
Розпитайте, ранок якої пори описують поети, якими словами і в якому з них ваші дітлахи хотіли б прокинутися.
Настав час для ранкової музики!
Пропонуємо увімкнути записи творів Едварда Гріга «Ранок» з сюїти «Пер Гюнт»:
Або ж Петра Чайковського «Зимовий ранок» з циклу «Дитячий альбом»:
Скоріш за все, ваша дитина одразу впізнає, де композитор зображує сонячний ранок, а де морозний світанок. Поки звучить музика П. Чайковського, розкажіть дитині як неприємно гуляти під дощем чи сильним вітром. Однак, боятися таких ранків не слід, бо завжди можна залишитися в теплій домівці і спостерігати за похнюпленою погодою через віконечко. І пам’ятати, що іншого ранку обов’язково вигляне сонечко, все навколо осяє світлом і теплом, защебечуть пташки і покличуть до веселої прогулянки – саме таку «картину» ваша дитина почує, слухаючи композицію Гріга.
Надзвичайно корисні поради і влучні приклади, як музичні, так і літературні. Хочеться побажати невпинного розвитку автору, адже тема дитячої музикотерапії цікава та багатогранна, однак вимагає певного врегулювання та систематизації ось в такі невеличкі заняття.