Прокидаємося з музикою!

Музика не лише добре пробуджує від сну, але й дозволяє налаштуватися на тонус і настрій дня. Для дітей особливо важливо розуміти, що незалежно від погоди, яка зустрічає світанок і розпочинає новий день, їхні розваги все одно будуть веселими і цікавими!

Попереду вдалий день!

Адже як часто буває, що дітлахам пообіцяли прогулянку в парк чи дитячий майданчик, а надворі дощ і вітер і ніякими розумними переконаннями не переманити свою дитину погратися вдома. Щоб уникнути подібних ситуацій, можна скористатися методом звукової і образної візуалізації, що в доступній і легкій для дитини формі пояснить як налаштуватися на вдалий день.

Отож, для початку розпитайте дитину, який сьогодні ранок – похмурий, сонячний, дощовий, морозний. Запитайте, який ранок їй більше до вподоби і чому. А тепер запропонуйте гру «Відгадай погоду ранку». Покажіть дитині картини зі зображеннями двох ранків:

  • сонячного (картина – Жана-Марка Янячика):
ранок1
Натисніть на зображення, щоб збільшити.
  • похмурого (картина – Івана Айвазовського):
Туманний-ранок-в-Неаполі
Натисніть на зображення, щоб збільшити

Нехай ваша дитина розкаже, якими кольорами зобразив художник теплий і холодний ранок. В яку картину вона хотіла б потрапити.

Читаємо разом про вранішню погоду!

Тепер прочитайте вірші:

Сміється поле, річка, ліс,
Сміються гілочки беріз,
Птахи сміються і луги,
Сміються квіти навкруги.
Ставок, що цілу ніч мовчав,
І той сміятися почав.
Лататтям легко лопотить
І каченяток веселить.
Я швидко скочив до вікна
Поглянуть, що за дивина?
Аж бачу у віконце —
Надворі сходить сонце.

 

(Автор – Анатолій Костецький)

 

Ранок був похнюплений і млявий,
Сірі хмари небо затягли.
На землі незграбний лист опалий,
Крапельки по шибці потекли.
Дощ почався, тут же й закінчився,
Та просвітлення нема й нема.
Дощ осінній враз якось пролився,
А навколо сірість і пітьма.

 

(Автор – Надія Красоткіна)

 

Розпитайте, ранок якої пори описують поети, якими словами і в якому з них ваші дітлахи хотіли б прокинутися.

Настав час для ранкової музики!

Пропонуємо увімкнути записи творів Едварда Гріга «Ранок» з сюїти «Пер Гюнт»:

Або ж Петра Чайковського «Зимовий ранок» з циклу «Дитячий альбом»:

Скоріш за все, ваша дитина одразу впізнає, де композитор зображує сонячний ранок, а де морозний світанок. Поки звучить музика П. Чайковського, розкажіть дитині як неприємно гуляти під дощем чи сильним вітром. Однак, боятися таких ранків не слід, бо завжди можна залишитися в теплій домівці і спостерігати за похнюпленою погодою через віконечко. І пам’ятати, що іншого ранку обов’язково вигляне сонечко, все навколо осяє світлом і теплом, защебечуть пташки і покличуть до веселої прогулянки – саме таку «картину» ваша дитина почує, слухаючи композицію Гріга.

 

 

2 коментарі до “Прокидаємося з музикою!

  1. Сповіщення: Moderato
  2. Надзвичайно корисні поради і влучні приклади, як музичні, так і літературні. Хочеться побажати невпинного розвитку автору, адже тема дитячої музикотерапії цікава та багатогранна, однак вимагає певного врегулювання та систематизації ось в такі невеличкі заняття.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *