Оркестр, який лише зовсім недавно розпочав концертну діяльність, розвиває свої можливості у шалених темпах, концертує, гастролює, дивує, а також уможливлює прослуховування музики без різких скорочень лицевих м’язів, гримаси розчарування та поганих передчуттів.
Професіонали не потребують рекламних кампаній: музично активне суспільство відає про всі музичні новинки та відвідує їх без надмірних зусиль привернення уваги. Проте у кожній країні є свої ментальні, емпіричні правила і Україна не виняток. На відміну від музичних фестивалів LvivMozArt та ЛюдкевичФест, промоуція яких була серйозною та успішною, про концерт оркестру «Віртуози Києва», який вже отримав позитивні коментарі у багатьох країнах світу, можна було дізнатися в основному на декількох інтернет-порталах музичних подій. Це лише факт, який в іншій країні говорив би про те, що ім’я, яке було вироблене за ці пару років здатне створити певну зацікавлену аудиторію. Концертний зал філармонії ж був заповнений зовсім не бадьоро.
Камерний оркестр «Віртуози Києва» – рідкісне, унікальне явище. Колектив створений всього рік тому – у 2016 році. Теоретично – оркестр консолідована демократична дружня музична синтеза. За цей короткий період часу «Віртуози Києва» стали одним із найбільш затребуваніших колективів України. На офіційному сайті оркестру вказано, що впродовж року вони дали понад 100 концертів в Україні, а також здійснили гастролі в Ізраїль, Азербайджан, Іспанію, Швейцарію та ОАЕ. Крім того, колектив неодноразово співпрацював із справжніми зірками класичної музики – Володимиром Ашкеназі, Оксаною Яблонською, Фархадом Бадалбейлі, Шломо Мінцом, а також із зірками шоу-бізнесу – Ніно Катамадзе, Борисом Гребенщиковим, Святославом Вакарчуком, Тіною Кароль та Джамалою.
Головним диригентом та художнім керівником «Віртуозів Києва» є Дмитро Яблонський, досягнення якого ніхто не здатен применшити. Аксіоматично Дмитро створює оркестр, який здатен трактувати музику, а не тільки виконувати її. В середині лише народжується велике розчарування, що за кордоном молодий та ентузіастичний оркестр запрошують та чекають більше, ніж вдома.
Під час концерту кожен музикант був розташований стоячи так, щоб із будь-якого місця залу можна було за ним спостерігати, а спостерігати потрібно було обов’язково! Філософська концепція барокових кристалічно витончених деталей одного цілісного довершеного механізму творила музику особливо красномовно. Особливо контрастно прирівнювалися мікро-точно виконані штрихи, надзвичайно обертоново збірно прозвучені всі унісони усіх груп струнних в оркестрі після львівської концертної камералістики. Серенада для струнного оркестру Петра Чайковського, «Palladio» Карла Дженкінса, «Air» (2ч.) із Сюїти для оркестру №3 Й.С.Баха, «Іспанський танець» із музики до драми Лесі Українки «Кам’яний господар» М.Скорика… – оркестр здійснив перевтілення варті великої уваги професійного музиканта. Особливої уваги вартують музиканти, які виконували солюючі партії під час концерту – цей момент, коли відчуваєш, що солістом є весь оркестр, а музикант, який виконує солюючу партію – лише його частина.
Філософія поділяє активність та відповідальність людини на п’ять рівнів. Перший – егоцентризм, турбота лише про свої потреби, другий – сімейні та родинні зв’язки, який пов’язаний із турботою створення потомства. Третій – дружба, турбота про небайдужих тобі людей. Четвертий рівень – це патріотизм, турбота про свою країну та націю. А п’ятий – це альтруїзм, турбота про все людство. В залежності від середнього рівня суспільства, будується менталітет, принципи, закони та культура. Як гадаєте, на якому рівні відповідальності зараз знаходитеся Ви? І на якому українське суспільство?
Львівські камералісти мають свій позитивний вектор діяльності, проте їм також потрібно задуматися про їхнє місце серед рівнів людської відповідальності, наведених вище та активізувати професійні навички, набуті під час становлення як музичної особистості.
Фото із офіційного сайту “Віртуозів Києва” та спільноти оркестру у Facebook
Петро ЖЕРУХА