Шедеври камерної музики на фестивалі «3/4»

Звучання автентичної барокової флейти у Львівській філармонії, бандонеону у Музеї Іоанна Пінзеля, а також найкращі зразки камерної музики різних епох… У Львові впродовж 10-12 травня відбудеться міжнародний фестиваль камерної музики «3/4»!

Фестиваль «3/4» відкриває нову яскраву сторінку у мистецькому житті Львова! У поєднанні концертів, відкритих репетицій і майстер-класів подія згуртує молодих виконавців з усіх куточків України, та створить чудову платформу для спілкування і обміну досвідом із метрами світового камерного виконавства.

Знаковим числом події стане трійка, адже фестиваль під назвою «3/4» відбудеться за участі музикантів із трьох країн: Франції, Польщі та України, які впродовж трьох днів візьмуть участь у трьох концертах, кожен з яких відбуватиметься в окремій локації.

Пропонуємо заздалегідь познайомитися з хедлайнерами фестивалю. В перший день (10 травня 2018 року) на сцені Львівської філармонії виступить Алексіс Коссенко, французький флейтист, диригент та музикознавець. Його часто називають «молодим генієм», адже сфера діяльності музиканта є справді вражаючою. По-перше, – це глибока обізнаність у бароковому репертуарі, який є головною сферою його зацікавлень. По-друге, – віртуозне володіння усіма історичними видами флейти. По-третє, – активна виконавська діяльність як сольна, так і у складі оркестру.

©Caroline Doutre
Алексіс Коссенко

Як соліст Алексіс Коссенко окрасив виступи багатьох оркестрів, серед яких Deutsche Symphonie-Orchester BerlinStockholm Philharmonic OrchestraConcerto CopenhagenEnsemble MatheusPhilharmonie der NationenHolland Baroque Society, Helsinki Baroque Orchestra та ін.). В якості першого флейтиста співпрацював із Orchestre des Champs-Elysées, La Chambre Philharmonique, Ensemble Matheus, Gli Angeli GenèveLe Concert Spirituel тощо.

Музикант записав кілька альбомів із флейтовими концертами К.Нільсена, Й.Гайдна, повне зібрання флейтових концертів К.Ф.Е.Баха, А.Вівальді, Дж.Тартіні і Паризьких квартетів Г.Ф.Телемана (лейбли Choc de Classica, Editor’s Choice de Gramophone).

Не менш успішною є і його дириґентська діяльність, яка позначена співпрацею із колективами European Union Baroque Orchestra, B’Rock, Le Concert d’Astrée, Holland Baroque Society, Arte dei Suonatori, Sinfonia Iuventus, JOA (Jeune Orchestre de l’Abbaye). Під батутою А.Коссенка звучали композиції Ж.Ф.Рамо, Г.Перселла, В.А.Моцарта, Дж.Россіні. У даний час музикант працює над грандіозним проектом виконання усіх кантат Й.С.Баха.

Клаудіуш Баран

Наступний гість фестивалю – Клаудіуш Баран, польський акордеоніст, бандонеоніст, ректор Варшавського Університету Музики імені Ф.Шопена. У його біографії концерти з найкращими оркестрами Європи: NOSPR, Orkiestra Polskiego Radia «Amadeus», Sinfonietta Cracovia, Polska Orkiestra Radiowa, Orkiestra AUKSO, «Capella Bydgostiensis», Camerata Academia, «Vratislavia», Dresdner Philharmoniker, Philharmonie Meinengen та багатьма іншими.

Музикант здійснив чимало записів для Польського радіо та телебачення, музики для кіно і театру. У 2003 році для музичного лейблу Sony Classical Клаудіуш Баран випустив компакт-диск із сольними та камерними творами А. П’яццоли. Того ж року платівка отримала нагороду Фонографічної академії «Фридерик 2003» в категорії «Найкращий альбом камерної музики». К. Баран вважається одним із кращих сучасних інтерпретаторів композицій А. П’яццоли.

У дуеті із цим виконавцем на фестивалі «3/4» виступить польський гітарист Міхал Наги. Він активно гастролює у складі різних камерних ансамблів: зокрема, у дуеті із гітаристом Марчіном Сятковським, скрипалем Павлем Вайраком, гобоїстом Аркадіушем Крупою і бандеоністом Клаудіушем Бараном. Є співавтором музичних композицій на межі сучасної музики і джазу та учасником міжнародного гітарного квартету «Guitar 4mation», який спеціалізується на виконанні музики ХХ-ХХІ століття.

Міхал Наги

Аркадіуш Крупа (гобой, Польща) є постійним учасником найбільших національних та міжнародних фестивалів. Музикант виступає переважно у складі камерних ансамблів, з якими здійснив чимало записів для всесвітньовідомих лейблів (Naxos, Virgin, Deutsche Grammophon), а також для Польського радіо. Тривалий час був керівником «Ensemble De La Cour». У репертуарі виконавця – авторські транскрипції відомих творів митців від епохи бароко до ХХ століття.

Аркадіуш Крупа

В останній день фестивалю у гала-концерті візьме участь польський кларнетист Пьотр Лято, який провадить активну сольну діяльність, та виступає у складі ансамблів і оркестрів. Музикант здійснив серію записів для кіно, телебачення, радіо, і відомих лейблів DUX, Centaur Reccord, Le Foxx Music, Universal Music та ін.

Репертуар подій фестивалю «3/4» буде надзвичайно насиченим, адже у Львівській філармонії, Музеї Іоанна Пінзеля та Центрі Шептицького УКУ прозвучать твори композиторів різних стильових епох, національностей та для різних складів, значна кількість із яких рідко виконується на вітчизняних сценах. Отже фестиваль камерної музики «3/4» стане можливістю ближчого знайомства гостей із цими композиціями.

10 травня, у Львівській філармонії, за участі Оркестру барокової капели ЛНМА імені М. В. Лисенка (мистецький керівник – Анна Іванюшенко) відбудеться сольний концерт А. Коссенка, де прозвучать шедеври майстрів епохи бароко та раннього класицизму. Це Увертюра для блокфлейти і струнних, Фантазія №6 для флейти соло Г.Ф.Телемана, програмна композиція «Battalia à 10» Г.І.Ф. фон Бібера, у якій бароковий композитор використовує техніку скордатури, гру col legno та інші оригінальні прийоми гри на струнних інструментах. У дуеті А.Коссенка та А.Іванюшенко прозвучить Соната для флейти і basso continuo Й.С.Баха, а доповнять програму вечора два Концерти для флейти і струнних: К.Ф.Е.Баха та Яна Стаміца.

Композиції із соло флейти звучатимуть на автентичному бароковому інструменті, що дасть можливість наблизити слухачів до атмосфери часу, в межах якого й створювались вищезазначені композиції.

Також охочі зможуть відвідати перед концертом відкриту репетицію, яка відбудеться 9 травня, і у такий спосіб познайомитись із методикою роботи Алексіса Коссенка з оркестром.

У другий день фестивалю свої двері для камерної музики відчинить Музей Іоанна Пінзеля. За участі М. Наги, А. Крупи та К. Барана прозвучать транскрипції сонат Д. Скарлатті, відомих арій із опер В. А. Моцарта, Увертюра до опери «Севільський цирульник» Дж. Россіні, а також пристрасні танго А. П’яццоли («Cafe 1930», «Nightclub 1960» із циклу «Histoire du Tango»).

Гала-концерт фестивалю відбудеться у Центрі Шептицького УКУ. Репертуар події буде надзвичайно різноманітним, адже об’єднає транскрипцію Капрису №24 Н.Паганіні для кларнета соло, композиції А.Вівальді, Г.Ф.Генделя, В.А.Моцарта та всесвітньо відомий «Oblivion» А.П’яццоли.

Паралельно із вечірніми концертами впродовж трьох днів кожен із солістів буде проводити майстер-класи для українських музикантів різних вікових категорій. Для участі у майстер-класах необхідно заповнити онлайн-анкету та відправити організаторам події.

Фестиваль обіцяє бути надзвичайно цікавим, адже таке різноманітне коло подій, локацій, виконавців та композицій зацікавить і поціновувачів старовинної музики, і прихильників популярних творів.

Програма фестивалю та розклад майстер-класів за посиланням:

https://www.facebook.com/lvivchamberfestival/

Онлайн-форма для реєстрації на майстер-класи:

https://goo.gl/forms/KSuJXfb4SJWinDzw1

 

Фото надані організаторами фестивалю “3/4”

Наталя МЕНДЮК

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *