Антоній Баришевський – унікальний піаніст нашого покоління. Його виконання завжди точні і емоційно-підкреслені. З ним прагнуть співпрацювати і довіряють виконувати прем’єрні виконання творів кращі композитори сучасності. Кожен сольний концерт Антонія – інтелектуально-аудіальна гра зі слухачем. Концерт, який відбудеться 22 грудня 2019 року у Національній філармонії України у Києві, не є виключенням.
Цього разу твори, які лунатимуть у концертній програмі матимуть спільну жанрову природу, адже це все – етюди! Поспілкувавшись з Антонієм про концерт, ми дізнались кілька інсайдерських фактів про цей незвичний етюдівський проект.
– Кому належить ідея подібного концерту?
Антоній Баришевський: – Це моя ідея.
– Як вибудовувалася програма? За яким принципом обиралися композитори та їх опуси?
Антоній Баришевський: – Зерном цієї програми були етюди Бартока і Лігеті – п’єси, до яких я давно хотів звернутись, без прив’язки до жанру. Вже потім виникла ідея згуртувати навколо них етюди найрізноманітніших авторів – від Ліста до Шиманського, від іконічних штудій до світових і українських прем’єр (В програмі вечора лунатимуть твори Б. Бартока, Ф. Ліста, С. Рахманінова, О. Скрябіна, К. Дебюссі Д. Лігеті, Ф. Шопена, С. Луньова, М. Шалигіна, Т. Хосокави, П. Шиманського, П. Керкелова – В.З.).
– Що жанр етюду значить для Вас?
Антоній Баришевський: – Етюд як такий, мене мало цікавить. Найважливіше те, що стоїть за технічними “зблискуваннями”. Чи є в творі щось ідейне, глибинне, заради чого вартує продиратись крізь фактурні, динамічні та інші складнощі? Етюд як подолання – і звідси напруга, специфічна для етюдів, навіть повільних.
– Який етюд дався найважче?
Антоній Баришевський: – Є декілька досить складних речей – Етюд Бартока або новий твір Максима Шалигіна. (Б. Барток – Етюд № 1, op.18, М. Шалигін – Au vent sur loa pointe des pieds (cвітова прем’єра) – В.З.).
– Чи змінюєте Ви свій внутрішній стан у залежності із стилістичними особливостями кожного твору програми?
Антоній Баришевський: – Внутрішній стан залишається стало схвильованим. Але з точки зору естетики має відбуватись перепрошивка з кожною зміною виконуваного автора.
– Чи важко грати твори сучасних композиторів? Тим паче їх прем’єрне виконання.
Антоній Баришевський: – Досить складно, немає на що опертись, ба тільки на власну інтуїцію і репетиції з авторами.
– Ви відчуваєте більшу відповідальність за інтерпретацію вже відомого твору, чи за нові?
Антоній Баришевський: – Рівень відповідальності однаковий, проте це різні відчуття. Але по великому рахунку, не має значення чи твір відомий, чи ні – він має звучати природно.
– Краще грати, коли композитор мертвий чи живий? 🙂
Антоній Баришевський: – Головне, щоби під час гри живі не переходили в протилежну категорію.
– Ваші побажання нашим читачам…
Антоній Баришевський: – Бажаю наснаги і натхнення!
Недільний вечір феєрії етюдів від Антонія Баришевського разом із слухачами розділять і композитори, які особисто приїдуть до Києва, аби послухати свої твори у виконанні Антонія: Максим Шалигін із далекої Голландії та Петро Керкелов з Болгарії.
Має бути захопливо!
Квитки на концерт Антонія Баришевського можна придбати тут.
Розмовляла Вероніка ЗІНЧЕНКО
Дуже дякую!